4 fake profily žien - výsledky nášho online prieskumu


V dnešnej dobe sú online zoznámenia cez internet v kurze. Muži i ženy sa tak spoznávajú prostredníctvom zoznamiek alebo pokecom na chatoch. Bodaj by nie. Veď je to také jednoduché. Stačí si sadnúť pred počítač a v bezpečí teplého domova sa virtuálne kontaktovať bez toho, aby hrozilo čo i len najmenšie nebezpečenstvo z nechceného obťažovania. A vyberať sa dá z celého sveta... Vyskúšali sme si to aj my. Podali sme štyri typovo rôzne inzeráty do kategórie ´vážne zoznámenie´. Išlo o štyri rozdielne ženy, ktoré sa pokúšali uloviť toho pravého. Lovili v neznámych vodách, preplnených všakovakými rybami. A ktorá udička bola najúspešnejšia? Posúďte sami...

Monika oslovila vyše sto mužov
Monika má 19 rokov, výšku 169 cm a váži 54 kg. Má záujem o muža od 20 do 40 rokov. Dala si inzerát v takomto znení: "Som celkom sympatická blondína, napriek farbe vlasov aj inteligentná. Sklamaná láskou hľadám niekoho, kto dokáže zahojiť moje rany na duši i srdci. Rada sa zabávam v spoločnosti ľudí nabitých neprízemným humorom a dobrodružnou povahou. A takých je žiaľ ako šafránu. Ozve sa mi niektorý z Vás? Na veku nezáleží, ale s druhým oteckom chodiť nechcem..." Tento romantický inzerát oslovil najviac mužov. Ich počet predčil aj naše najsmelšie očakávania. Bolo ich až 108. Ozývalo sa široké spektrum mužov vo veku od 20 do 45 rokov. Stredoškolsky i vysokoškolsky vzdelaní a väčšinou údajne romanticky naladení. Veľa odpovedí pôsobilo veľmi príjemne a úprimne. Niektorí si dali naozaj záležať a sršali vtipom. Zopár ich bolo skutočne mimoriadne pútavých. Asi štvrtinu z nich tvorili odpovede stručné a úsečné, ktoré ničím nezaujali. Blondínka so mohla vyberať z pánov rôznych povolaní. Nikto sa však nepochválil tým, že pracuje ako robotník... Kuriózna ponuka bola od 40-ročného muža, ktorý o sebe tvrdil, že je strašne konzervatívny a má neznesiteľné názory na život. Píše, že sex je pre neho na okraji zámerov, napriek tomu vymenováva, ktoré sexuálne praktiky nemá rád... Okrem toho spomenul, že nenávidí slovenskú buržoáziu, ktorá má na konte viac ako 10 mld. korún. Šokovať nás sa mu podarilo brilantným výrokom o tom, že nemá rád ľudí s tetovaním a piercingom, pretože sú podľa neho, mentálne retardovaní. Vo svojej spupnej kritike nevynechal ani fajčiarov, ktorí vraj nie sú o nič inteligentnejší ako homosexuáli... K dobru mu ale svedčí fakt, že sa v závere priznal, že rád pláve proti prúdu... Rudo z Liptovského Mikuláša v odpovedi konštatuje, že na webe sú ´všetci úžasní, fantastickí, vášniví... (vysokí a čiernovlasí)....´, preto je ťažko si takýmto spôsobom vyberať partnera. Tak pre ženu ako aj pre muža. Na rozdiel od iných veľmi sebaktriticky hodnotí svopj vzhľad: "Myslím si, že sa do mňa nedá na prvý pohľad zaľúbiť, dostať na mňa chuť... som ako dezert, v ktorom sa nachádzajú cukríky, ktoré máš rada vedľa tých, ktoré rada nemáš. Stačí, že prvýkrát siahneš na ten neobľúbený a urobíš si dopredu názor na celý dezert. Tak to predsa robí väčšina mužov a žien, nie?" V takomto milom literárnom duchu, vysokoškolsky vzdelaný mladý muž napísal celú odpoveď. Text bol duchaplný, bez okrídlených viet a fráz, prezrádzal príjemného človeka s nadhľadom. Určite patril k tým, ktorí vedia zaujať. Ponuky na zoznámenie posielali inostranci ale aj Slováci žijúci v zahraničí. Monike sa ozval 35-ročný lekár z USA, ktorý vyznáva tradičné hodnoty, Frenky, ktorý pracuje v alpskom hoteli (kde neprezradil), Talian píšucí po nemecky, Christoph, ktovie odkiaľ? Kouroch, ktorý je z Veľkej Británie a často chodí na Slovensko (ktovie prečo?). A takisto Jaroslav, ktorý sa ospravedlňuje za gramatiku, pretože nie je Slovák. A len tak mimochodom, našlo sa dosť takých, ktorí nepochopili, ako je to myslené s tým oteckom...

Avril dvihla mužom adrenalín
18-ročná Avril, vysoká 171 cm, vážiaca 54 kg sa zaujímala o muža vo veku od 25 do 50 rokov, ktorý by mal mať 74 až 90 kg a výšku od 174 do 190 cm. Jej inzerát znel dosť konkrétne: "Ahojte všetci zoznámeniachtiví. Som veľmi atraktívna brunetka, študujúca vysokú školu. Mám vysoké nároky na ľudí všeobecne. Preto touto cestou hľadám príjemného, inteligentného, pohľadného ale aj solventného muža, ktorý si ich trúfne naplniť." Tento priamočiary a trošku drzý inzerát od sebavedomej mladej ženy, poriadne zdvihol mužom adrenalín. Zaťal na najcitlivejšie mužské miesto. Trúfalá Avril ranila povestnú mužskú ješitnosť. Oproti predchádzajúcemu inzerátu dostala veľmi málo odpovedí. Ozvali sa len 28, z toho štvrtina provokujúcu adeptku na zoznámenie slušne i menej kárala za slovíčko solventný. Na niektorých odpovediach sme sa naozaj slušne pobavili. Muži takéto znenie inzerátu totiž evidentne nevedeli "predýchať" ..."Solventný a náročná... Ty potrebuješ liečenie... Prepáč, ale úprimnosť nadovšetko," znela odpoveď jedného z mužov. Ďalší "ranený" odpovedal takto: "Môžem sa opýtať, čo pre teba znamená solventný? Čo od toho očakávaš? Myslím, že všetky tvoje požiadavky, o ktorých píšeš, spĺňam." Ihneď dodáva, aby si Avril náhodou nemyslela, že je chudobný ako kostolná myš. A teraz, keď veci uviedol na "správnu" mieru opäť sa vrátil k tomu, čo chcel napísať: "Len sa ťa chcem opýtať, čo pre teba znamená solventný? Sú to milióny, stotisíce, desaťtisíce? A ešte jedna vec - nie je ti nepríjemné, nechať sa niekym vydržiavať?!"
Polovica odpovedí bola príjemná, písaná zrejme mužmi spokojnými so svojou finančnou situáciou. Inzerát asi spôsobil, že ostych nechali za dverami a dokázali sa predviesť svojimi pozitívami. Napríklad ako Marek: "Mám vsetkých 5 P, teda aj peniaze. Som sympaťák ako vystrihnutý z reality show, akurát sa od nich líšim tým, že mám PhD, prednášam na zahraničných vedeckých konferenciách a vo voľnom čase behám maratón." 40-ročný podnikateľ Julo na priamočiarý inzerát odpovedal tiež priamočiaro a so šmrncom. Nazval sa podnikateľom-pracháčom a Avril od neho dostala ponuku, aby mu toto leto robila spoločníčku pri Čiernom mori. Najprv však musí prejsť tendrom, ktorý sa koná individuálnymi pohovormi v košických night-kluboch...Zaujímavé bolo, že na tento inzerát odpovedali prevažne vysokoškolsky vzdelaní muži. Vekové spektrum - od 20 do 45 rokov. Viacero ponúk mala Avril aj zo zahraničia.

Iveta mala veľký úspech
Iveta je na rozdiel od predchádzajúcich inzerentiek staršia, má 31 rokov a jeden záväzok. Vysoká je 170 cm, váži 56 kg. Hľadá muža od 25 do 50 rokov. Zaujať sa pokúšala takto: "Som atraktívna brunetka s vysokoškolským vzdelaním. Mám 5-ročné dieťa. Aby nám nebolo osamote smutno, tak aj psíka i mačičku. Som náročná, lebo život ma tak donútil. Hovorí sa, že ženy nikdy nevedia, čo chcú a keďže som žena, tak to neviem ani ja. S určitosťou však viem, čo nechcem... Hlúpeho, skúpeho a egoistického muža. Potešila by som sa rozhľadenému, chápajúcemu, vtipnému jedincovi so štipkou dobrodružnej povahy. Na výzore až tak nezáleží, ale rozhodne by sa na teba malo dať pozrieť..." Inzerát mamičky s dieťaťom mal veľký úspech. Zo všetkých svojim textom zrejme zaujal najviac. Drvivá väčšina mužov nezabudla pripísať poznámku, že je "pekne napísaný" alebo "konečne jeden normálny". Reagovalo naň 68 mužov vo veku od 26 do 50 rokov. Vyzerá to tak, že mužom cudzie dieťa nevadí. Približne polovica ich píše, ako radi ho budú vychovávať. Ozývali sa slobodní, vdovci, rozvedení, so záväzkami i bez. Pozývali na pokec, kávu, stretnutie, nechávali mobilné kontakty... Odpovede boli veľmi príjemné. Viacerých oslovila zmienka o domácom zverinci. Bol to taký záchytný bod, od ktorého sa muži odrážali. Absolventa psychológie napríklad zaujímalo, ako sa psík a mačička znášajú... Miloš konštatuje, že u Ivety musí byť riadne divoko... Slavo dokonca šikovne vytvoril text odpovede, podľa rozprávky Josefa Čapka ´O psíkovi a mačičke´. Treba uznať, niektorí muži sa veľmi snažili, pretože ich odpovede boli vskutku bravúrne zvládnuté - nechýbal im vtip, interesantnosť, duchaplnosť i vnútorný náboj. Za všetky, aspoň jeden: "Ahoj Iveta, ja som taký obyčajný, atraktívny chlapík - vysoký, múdry, kučeravý, vyšportovaný - no proste ideál helenskej kultúry :) Tej dobrodružstvachtivosti je vo mne asi až príliš :) Nevadí? Pracujem, športujem, študujem - robím si druhu výšku (v podstate z nudy), večer dôjdem domov a nikto sa mi nesťažuje na šéfa - magora, ani ja sa nemam komu pochváliť, posťažovať, nikto mi nechváli môj šalátik, nikto nechváli čo si uvarim... proste smutný príbeh. :) Ale vidím svetlo na konci tunela... mohla by si to byť Ty?" No dá sa takémuto chlapovi odolať?

Silvia zaujala aj Bulhara
Najstaršia Sylvia má 50 rokov, napriek tomu však celkom dobrú formu - výška 170, váha 62 kg. Zaujíma sa o mužov aj podstatne mladších. Vekové rozpätie si totiž určila od 35 do 55 rokov. Prilákať ich, sa snažila takto: "V porovnaní s mojimi vrstovníčkami som atraktívna brunetka. Môžu za to v prvom rade gény, starostlivosť o zovňajšok, sebakritická povaha a predovšetkým moje zmýšľanie. Pred šiestimi rokmi som ostala sama - ovdovela som. Moje dve deti sa osamostatnili už dávnejšie. Bývam v rodinnom dome, som finančne dobre zabezpečená a dá sa povedať, že mám všetko. Chýba mi však muž, s ktorým by som mohla navštevovať spoločenské akcie, chodiť po nákupoch, cestovať, cvičiť vo fitnes centre... Mal by to byť muž tolerantný, chápavý, spoločenský a zábavný." Sylvii sa ozvalo najmenej mužov. No aj z tucta reakcií sa určite dá vybrať. Najmladším bol 35-ročný Jaromír. Z jeho stručnej odpovede sa však nedalo domyslieť, čo ho na žene, staršej o 15 rokov, priťahuje najviac. Či zrelosť, alebo jej zabezpečenie... Najstarší 61-ročný vysokoškolsky vzdelaný vdovec si všimol podmienku veku, preto sa za svoje krížiky na chrbte ospravedlňoval tým, že pracuje s mladými ľuďmi a preto sa cíti stále dosť mladý. Rozvedený Juraj svoj vek neuviedol, ale vďaka poznámke, že sa cíti byť mladý, možno vytušiť, že prekročil Sylviin vek. 44-ročný Slovák zo Západu sa o šesť rokov staršej Sylvii zdôveril, že má rád život a jeho príjemnosti a že je určite fajn žena. Ozval sa jej aj temperamentný cudzinec, 49-ročný muž z Bulharska. "Ahoi. Ia som 49 rochni muž z Bulgarsko. Pishi mne," krkolomne a veľmi stručne jej odkázal. Inžiniera z Bratislavy, ktorý neuviedol svoj vek, podľa znenia inzerátu Sylvia veľmi zaujala: "Sylvia, Váš text je lákavý a priam ma fascinoval dokonalou podobou so mnou-s mojím súčasným stavom i pohľadom do budúcnosti. Dokonca sedia nám i tak drobnosti ako - vek, výška atd. Snáď nemám sestru o ktorej neviem... Ale vážne - na takýto text dostanete iste veľa odpovedi od ´majstrov sveta vsetkých disciplín´," lichotí jej.

Všetky inzeráty sme zanalyzovali a došli sme k niektorým zaujímavým zisteniam, ktoré by sa určite nepodarilo zistiť našim fiktívnym inzerentkám samostatne. Niektorí zoznámeniachtiví muži rozosielajú tie isté odpovede na viaceré inzeráty. A nevadí im, či ide o blondínu, brunetu, matku s dieťaťom, 50-ročnú ženu, skromnú alebo sebavedomú... Bol to prípad Slováka žijúceho vo Veľkej Británii. Nemecky hovoriaci Talian poslal tú istú odpoveď na tri naše inzeráty zo štyroch a v rôzny časový úsek. A odpovedajúci pod skratkou "xxx" sa vytešuje tým, že rozosiela rovnaké vulgárne odpovede na viaceré inzeráty. Ak by sa z odpovedí, pozorným okom, dopisovaním i postupom času, vytriedilo zrno od pliev, je celkom pravdepodobné, že nakoniec by sa našim fiktívnym inzerentkám mohol vylúpnuť ten pravý. 

Tentokrát sme sa na problematiku internetového zoznamovania, pozreli pohľadom ženy. V niektorom z budúcich čísel prinesieme zoznamku tak, ako ju vidia muži.